Reprezinți o companie? Donează 20% din impozitul pe profit.
Gestul simplu de a redirecționa 20% din impozitul pe profit către Asociatia Ingerasul Copiilor înseamnă dreptul la la o viață mai buna pentru multi copii din România!
Dacă reprezentați o societate comercială care plătește impozit pe profit sau o microîntreprindere, puteți alege să sprijiniți Asociatia Ingerasul Copiilor, în baza unui contract de sponsorizare, astfel:
Societate Comercială
Dacă sunteți societate comercială care plătește impozit pe profit, sumele aferente sponsorizărilor se scad din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre următoarele: 0,75% din cifra de afaceri, respectiv 20% din impozitul pe profit datorat.
Microîntreprindere
Dacă sunteți microîntreprindere, puteți sponsoriza Fundația Asociația Îngerașul Copiilor potrivit legii. Sumele aferente sponsorizărilor se scad din impozitul pe venit datorat pentru trimestrul IV, până la nivelul valorii reprezentând 20% din impozitul pe venit datorat pentru acest trimestru. Vă rugăm să ne aveți în vedere și în trimestrele următoare.
Odata cu actualizarea codului fiscal din 2014, orice companie are dreptul sa directioneze 20% din impozitul pe profit, către un ONG care susţine o cauză socială. Modalitatea prin care orice companie poate directiona este foarte simpla: compania îşi calculează suma aferentă celor 20% din impozitul pe profit, apoi încheie un contract de sponsorizare cu ONG- ul susţinut, cheltuielile fiind deductibile.
De ce sa alegi sa directionezi 20% din impozitul pe profit?
Tinand cont ca nu pierzi nimic, directionand cei 20% ai posibilitatea sa alegi chiar tu pe cine sa ajuti si ce cauze umanitare sa sustii.
La nivel de microintreprindere, compania care alege să direcţioneze 20% din impozitul pe profit către un ONG care susţine o cauză socială beneficiază de următoarele avantaje:
– Compania are oportunitatea de a alege destinatia sumei, care, altfel, ajunge oricum in trezoreria statului.
– Libertatea de a contribui la o cauza nobila transparenta suta la suta, fara sa coste nimic.
– Societatea cistiga un capital de imagine daca isi asociaza numele cu o cauza nobila, fapt ce spune multe despre valorile promovate de companie.
– Societatea cistiga un plus de imagine daca se asociaza cu proiectele promovate de noi.
– Nu in ultimul rind este o investitie profitabila – a investi in noile generatii.
– Respectul personalului companiei, si al colaboratorilor acesteia, care cu certitudine vor aprecia implicarea companiei in problemele sociale cu care se confrunta societatea in prezent.
Toate acestea pot fi castigate fara sa cheltuiesti nimic!
Modalitatea de direcţionare este foarte simplă: compania îşi calculează suma aferentă celor 20% din impozitul pe profit, apoi încheie un contract de sponsorizare cu ONG- ul susţinut, cheltuielile fiind deductibile.
Contractul de sponsorizare îl găsești aici: >>>>
Descarcă contract de sponsorizare
1. 3‰ (la mie) din cifra de afaceri;
2. 20% (la sută) din impozitul pe profit datorat.”
Exemplu de calcul:
Cifra de Afaceri (total venituri) = 100.000 lei
Cheltuieli = 80.000 lei
__________________________________________
Profit impozabil = 20.000 lei
Impozitul aferent acestui profit (16%) = 3.200 lei
Se poate redirecţiona din impozit suma cea mai mică dintre:
3‰ din CA = 300 lei
20% din impozit = 3.200 lei
Deci, în acest caz, se poate deduce din impozit o sponsorizare de până la 300 lei.
În contabilitatea firmei, sponsorizarea va apărea astfel:
CA (total venituri)= 100.000 lei
Cheltuieli (incl. sponsorizarea) = 80.300 lei
___________________________________________
Profit impozabil = 19.700 + 300 (sponsorizarea) = 20.000 lei
Impozitul aferent acestui profit (16%) = 3.200 lei
Din acest impozit se scad cei 300 lei, acordaţi prin sponsorizare, şi se virează la stat 2.900 lei.
Sponsorizarea este o cheltuială nedeductibilă, nu i se aplică impozit de 16%. Sponsorizarea este deductibilă din impozit, dacă se încadrează în limitele impuse de Codul Fiscal (3‰ din Cifra de Afaceri şi 20% din impozit).
DECI CE VA RAMANE DE FACUT?
Totul se rezumă la încheierea unui Contract de Sponsorizare între firma dvs. şi ONG, în baza căruia banii pot fi deduşi din impozitul pe profit. În urma folosirii sumei donate, veţi primi un raport asupra modului în care banii dumneavoastră au fost cheltuiti şi al impactului pe care l-au avut în viaţa celor ce au avut nevoie de noi.
Trebuie incheiat un contract de sponzorizare intre societatea dvs. si ONG, in baza caruia banii vor putea fi depusi din impozitul pe profit. Dupa folosirea sumei datorate veti primi un raport despre cum au fost cheltuiti banii depusi de dumneavoastra si ce impact au avut in viata celor care au avut nevoie de noi.
Vă asteptam si va multumim pentru sprijinul acordat!